Deklaracja dostępności
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy:
- Data publikacji strony internetowej: 2024-04
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-04
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Niedostępne elementy i treści
- Załączniki publikowane jako skany dokumentów w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo.
- Niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z grafikami, które zawierają tekst, ponieważ treść na grafice była niezbędna do skutecznej komunikacji danego zagadnienia.
- Część z opublikowanych zdjęć i ilustracji nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny lub dekoracyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań. Ze względu na ograniczone zasoby i czas, niektóre obrazy mogą nie posiadać atrybutów alt, zwłaszcza te, które zostały dodane w trybie pilnym.
- Niektóre dynamiczne elementy strony nie mają prawidłowo zastosowanych atrybutów ARIA. Wynika to z problemów technicznych – zostały dodane przy użyciu frameworków lub innych narzędzi, które nie automatyzują dodawania atrybutów ARIA.
- Struktura nagłówków na niektórych stronach nie jest zgodna z zaleceniami dotyczącymi dostępności. Wynika to z różnorodnych metod tworzenia treści przez różnych autorów.
- Przyciski i linki w niektórych miejscach mogą nie zawierać opisów. Wynika to z tego, że nie wszyscy twórcy treści byli świadomi znaczenia i wymogu dodawania opisów do elementów interaktywnych.
- Mapy udostępnione na naszych portalach są wyłączone spod obowiązku spełnienia standardów dostępności określonych w specyfikacji WCAG 2.1, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848). Zgodnie z tymi przepisami, ustawy o dostępności cyfrowej nie stosuje się do elementów stron internetowych i aplikacji mobilnych zawierających mapy oraz mapy interaktywne, w tym geoportale, pod warunkiem, że dane teleadresowe i położenie geograficzne są prezentowane w sposób dostępny cyfrowo. Ze względu na specyfikę naszych systemów, pełne spełnienie wszystkich wymogów dotyczących dostępności cyfrowej jest niemożliwe.
- Ze względu na rodzaj i specyfikę funkcjonalności, niektóre strony nie są dostępne z poziomu urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe. Zachęcamy użytkowników do korzystania z urządzeń stacjonarnych w celu pełnego dostępu do tych podstron. W przypadku ograniczonej dostępności, użytkownik otrzymuje niezbędną informację o możliwej alternatywie.
Plan naprawczy
Zależy nam, aby każdy Internauta miał pełny dostęp do zamieszczanych materiałów i funkcjonalności, a serwis był zgodny z międzynarodowymi Wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1 (WCAG 2.1). Jesteśmy świadomi tego, że dostępność jest procesem, nad którym pracujemy każdego dnia.
Aby poprawić dostępność naszej strony internetowej, podjęliśmy następujące kroki:
- Edukacja i szkolenia: Organizujemy szkolenia dla zespołów odpowiedzialnych za tworzenie treści, aby zwiększyć ich świadomość.
- Audyt techniczny: Przeprowadzamy szczegółowy audyt wszystkich elementów interaktywnych na naszej stronie, aby zidentyfikować te, które nie mają odpowiednich atrybutów ARIA
- Audyt treści: Przeprowadzamy szczegółowy audyt wszystkich elementów interaktywnych na naszej stronie, aby zidentyfikować te, które nie mają odpowiednich opisów i nagłówków.
- Aktualizacja narzędzi i systemów: Wdrażamy ulepszenia w naszych narzędziach i systemach zarządzania treścią, aby automatyzować dodawanie opisów tam, gdzie to możliwe.
- Priorytetyzacja: Priorytetowo traktujemy poprawę dostępności kluczowych i często używanych elementów strony, aby szybko wprowadzić zmiany tam, gdzie są najbardziej potrzebne.
- Monitorowanie i utrzymanie: Regularnie monitorujemy stronę pod kątem dostępności i wprowadzamy niezbędne poprawki, aby zapewnić, że nowe elementy interaktywne również spełniają wymogi dostępności.
Wykorzystane narzędzia do audytu dostępności.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
W celu oceny dostępności naszej strony internetowej, użyto kilku narzędzi do automatycznej oceny oraz przeprowadzono ręczny audyt. Narzędzia automatyczne, takie jak WAVE (Web Accessibility Evaluation Tool), zostały użyte do identyfikacji potencjalnych problemów z dostępnością. Ręczny audyt obejmował szczegółowe sprawdzenie interaktywnych elementów i struktur treści pod kątem zgodności z wytycznymi WCAG 2.1.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2024-06-15
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-06-30
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Na tej stronie internetowej są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej? Zgłoś to do: Dagmary Rozpierskiej.
- E-mailowo: dagmara.rozpierska@pansa.pl
- Telefonicznie: (+48) 22 574 63 00
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko;
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść;
- opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie. Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową, możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacje dodatkowe
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej posiada aplikację mobilną:
- Co Tu Lata – dostepna w wersji dla systemu Android
- Drone Tower - dostępna w wersji dla systemu Android
- Drone Tower - dostępna w wersji dla systemu iOS
Aplikacje są częściowo zgodne z ustawą o dostępności cyfrowej.